În primul trimestru al anului 2012, cantitatea de CO2 emisă de vehiculele produse de Grupul PSA Peugeot Citroën a scăzut cu 2.1 grame în comparație cu 2011, grupul devenind lider european în ceea ce privește media emisiilor de CO2, cu doar 125,5 grame pe kilometru.
Această scădere cu 2,1 grame validează strategia de mediu a grupului, care este bazată pe trei direcții complementare:
– Optimizarea motoarelor pe benzină și diesel cu ardere internaăprin dezvoltarea motoarelor HDi echipate cu filtre de particule (5,7 milioane de vehicule pe șosele până la finalul lui aprilie 2012) și dezvoltarea în 2012 a unui nou motor pe benzină, cu 3 cilindri, care emite mai puțin de 100 de grame pe kilometru.
– Folosirea tehnologiilor hybrid: prin standardizarea tehnologiei Stop&Start pe toată gama Peugeot și Citroën (380.000 de vehicule echipate până la sfărșitul lui aprilie 2012) și lansarea unor noi modele diesel hybrid – printre care și Citroën DS5 Hybrid4, recent lansat și în România – cu emisii intre 95 și 107 grame pe kilometru.
– Comercializarea vehiculelor electrice (Citroën C-Zero a fost lansat în România anul trecut).
Avansurile tehnologice făcute de către grup i-au permis să își mențină autoritatea în ceea ce privește protecția mediului. În 2011, PSA Peugeot Citroën s-a clasat pe locul 1 în segmentul vehiculelor care emit mai puțin de 111 grame de CO2 pe kilometru cu o cotă de piață de 21,1%. Scăderea emisiilor a continuat în primul trimestru al lui 2012, când cota de piață a grupului în acest segment a fost de 20.9%.
Pentru a promova mobilitatea responsabilă, PSA Peugeot Citroën a plasat reducerea emisiilor de CO2 între obiectivele principale ale stategiei sale de inovație, oferind vehicule prietenoase cu mediul înconjurător, adaptate oricărei cerințe. Astfel, o mare parte a bugetului departamentului de cercetare și dezvoltare a grupului este îndreptată către reducerea emisiilor CO2.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER